Årets första riktiga.

Loppis. Årets första riktiga loppis. Det var på Erikslund utanför Ystad i slutet av maj. Inga superfynd gjorde jag men det är ändå härligt att det har börjat. Det är Danne Stråhed i högtalarna och det säljs våfflor och kaffe med tre sorters tantabakade kakor.

Något fick jag väl ändå med mig hem förstås.

En gammal floraask för en tia.

 

Och ett par finskor till ettåringen för en femma. Som hon visserligen fortfarande vägrar att ha på sig av någon anledning men fina är dom ju ändå.

Och så var vi på bakluckeloppis dagen efter. Och där kunde jag inte heller ta mig hem tomhänt.

 
Kommentera

