Fredagskväll.

En kväll som alla andra. Jag skyndar mig hem från jobbet (nej, cyklade inte idag för jag var på annan ort), hämtar ungar (nej, dom kastar sig inte kärleksfullt i famnen på mig utan skriker som vanligt att dom vill äta upp äpplet/ göra färdigt pärlplattan/ gå till lekplatsen istället för hem trots 2 grader och becksvart ute), packar upp matkassar från Coop Forum (nej, dom innehåller inte idel delikatesser utan mest Mamma Scans köttbullar, blandfärs som var på extrapris, pepparkaksdeg och mellanmjök) samtidigt som jag hjälper barnen att göra halsband (nej, halsbanden kommer inte att användas mer än en gång och ungefär lika många pärlor som träs på tråden ramlar ner på golvet).

Men! Den här dagen i veckan gör man det SAMTIDIGT som man funderar på vilken av flaskorna ur den nyinköpta vinlådan man ska korka upp först.

Bless you friday.

 

Kommentera

