Julen är här! 

Igår kunde jag inte hålla mig längre. Troligen var det snön som spädde på en redan tidigare intensiv längtan. Och det faktum att jag i lördags plockade ner de sista halloweendekorationerna. Jag plockade ner adventslådan från vinden (självklart har jag en adventslåda OCH en jullåda, en är väl inte hur slarvig som helst eller?).

Tioåringen (som på sistone beter sig mycket mer som tretton på något sätt): -Emilie, bara för att det snöar betyder det inte att det är jul.

Jag: -Eh, jo.

Och det faktum att jag köpte en ny ljuvlig julduk på Erikshjälpen i lördags som det liksom inte var lönt att lägga ner i nån låda bidrog nog också.

Till mitt försvar, ty jag VET att det finns dom av er som förfäras nu (vilket torftigt liv ni måste leva), kan sägas att de närmsta två helgerna (1a och 2a advent) kommer vi inte att vara hemma. Så vi MÅSTE faktiskt sätta igång med julandet nu om vi ska hinna njuta av det tillräckligt länge.

Kommentera

