Torrboll någon?

Ni vet den där känslan, när man mitt i matlagningen kommer på att något väsentligt fattas och man bara ”-Äh, jag sticker och handlar lite medan pastan kokar, det hinner jag lätt!”

Och så kommer man ut till bilen och all snön från igår som tinade idag har hunnit frysa på igen såhär lagom till kvällskvisten. Frysa på sådär rejält härligt så att det är som att försöka skrapa av en hel hockeyplan från framrutan. Och så håller man på och skrapar utan handskar för dom har man naturligtvis inte tagit med så man skär sig lite på metallsidan på skrapan, men man lyckas ändå göra tillräckligt stort hål framför förarsätet så att man tänker att ”-Nu räcker det, det här kan jag se ut genom, jag ska ju inte så långt.”

Och så klättrar man in i förarsätet och spänner fast sig och startar motorn och ser det här:

Nästan lika mycket is på insidan.

Ni vet den känslan.

Min man pratade om att vi skulle köpa en torrboll och lägga i bilen för det ska tydligen hjälpa, men då hånskrattade jag lite åt honom för jag tyckte att ”-Det är väl ändå inget stort problem”. Jag tar tillbaks det nu. Förlåt älskling.

 

 

Kommentera

