Varannandagsmagsjuka. 

Varning för detaljerat kräksnack.

Okej. Så treåringen kräktes i lördags kväll och natt. Sen var det lugnt i söndags. Sen gkräktes hon som fan igen i måndags förmiddag (när vi nästan nästan skickade henne till dagis…). Sen var det lugnt igår, och idag på dagen. Och sen idag gick jag och la mig rätt tidigt (efter spritsmaraton igår). Men preciiiis när jag släckt lampan så hör jag hur det gurglar i femåringen rum. Gurglar, som någon som håller på att kvävas i sina egna spyor. Jehepp. Så det var  bara till att börja sanera. Nu har jag flätat både mitt och femåringens hår, och sover halvt om halvt påklädd. Ny plastad frotté i sängen, och hink bredvid. Och evakuerat sånt som inte är drabbat och är svårtvättat, mattor och vårt dubbla duntäcke och sånt.


Och en stor hög med härlighet väntar oss i tvättstugan i källaren imorgon (maskinen just igångsatt som vanligt när man som bäst behöver lägga in något i den akut).

God natt!

Edit: sen kräktes hon igen två timmar senare. Sen var det lugnt i exakt två dygn, sen kräktes hon igen. Och sen har det varit lugn. Varannandagssjukan som sagt.

Kommentera

