Snabbmatstips. 

När en varit hemma med barnen i snart tre veckor (lyx!) så infinner sig en viss brist på fantasi när det gäller lunchen. Att laga ett mål ordentlig mat om dagen räcker, så lunchen blir antingen rester eller någon form av snabblagad mat. Och nu är jag ganska trött på köttbullar/prinskorv/falukorv/fiskpinnar. Som tur var köpte jag blodpudding på Coop igår. Varför köper jag det inte oftare?! Världens bästa mat ju, alla kategorier.

Femåringen kom och stack nosen i stekpannan:

-Vad blir det till lunch?

-Bacon och blodpudding.

-Åh, bacon!

Fem minuter senare skickade jag upp henne på övervåningen för att säga till treåringen att det är lunch och att komma ner. Hör dem prata i trappan.

-Vad blir det för mat?

-Bacon och chokladmarmelad.

Det visade sig att femåringen inte alls tycker om blodpudding aka chokladmarmelad, med en rysning tvingade hon ner den bit hon blev tvungen att smaka. Treåringen däremot brukar nog få det på dagis ibland för hon lyste upp när hon såg den:

-Sån här tycker jag om!

Kommentera

