Tack för den här gången.

Igår kom jag hem sent (iallafall så sent att hela familjen hade gått och lagt sig) efter att ha varit i Köpenhamn. Mötte den här hallen och förstog inte riktigt vad det var jag såg.

Dammsugaren är framme och det ser på någe vis väldigt tomt ut?


Men sen när jag såg det här i matsalen kopplade jag.


-Hej julgranspyntet, ligger ni här och väntar på era kartonger!

Min man hade alltså på eget bevåg, TILLSAMMANS med barnen, haft julgransplundring när jag var borta. Dom hade till och med dansat runt granen (trots att han HATAR att dansa runt granen), bara för att han vet att jag tycker att det är det minsta man kan ge den där granstackarn som offrade livet för att göra vår jul lite extra fröjdefull. Och i år var det där med att avpynta och slänga ut granen inte gjort i en handvändning efter som vi hade ca 3,5m gran dekorerad med konceptet ”All in” (det enda rimliga konceptet vad gäller att klä en julgran i min värld). Och det slapp jag alltså! Fatta så kär jag är i den mannen!

OBS, julgranspyntet fyller nu en hel flyttkartong. Ska jag behöver börja med en in – en ut, eller ska jag nästa gång behöva starta låda två?

Kommentera

