Söndagsmiddag!

Jag försökte mig på en liten uppryckning såhär på söndagskvällen. Lagade redig söndagsmiddag med kyckling, potatis, brunsås och gelé. Lite waste of time kan jag känna såhär i efterhand. 

 
Treåringen var den enda som gladeligen kom till bordet och åt mer än några pliktskyldiga tuggor. Hon var den som började den här epidemin natten mellan onsdag och torsdag, och är nu den enda som är helt feberfri. Kvar är bara hostan från helvetet, men idag har hon inte hostat så att hon kräks en enda gång, jippie!

Tioåringen är tydligt på bättringsvägen. Min man och jag har nån slags jojoversion, vi turas om att rycka upp oss och tro att det är över för att vakna kallsvettiga ur nån tupplur med temp närmre 39. 

Sexåringen var sist på det. Hon gick in i väggen i morse, ligger nu och skakar i soffan. 

Det blir en bra vecka detta, jag känner det på mig! 

Kommentera

