Årets mamma!

Jepp, nominerar härmed mig själv till titeln. 

Igår vid tandborstningen upptäckte sexåringen att hon hade tappat (ännu…) en tand, utan att märka det. Och tanden var alltså borta. Hon grät otröstligt. Jag försökte säga att -Det är inte så farligt att bli av med en tand, jag har inga av mina gamla tänder kvar, och jag lyckas vara rätt så glad ändå? Hon bara fnös åt mig. –Du vet inte hur det känns! Det här är första gången för mig. Jag kommer aldrig mer att kunna bli glad. Jag kan inte tänka på något annat hur mycket jag än försöker. Och hur ska jag kunna få en peng av tandfen nu när jag inte ens har tanden kvar!? 

Grät sig olyckligt till sömns. 

Och jag gick ner i köket och gjorde ett kort från tandfen och letade upp lite slantar… Och stekte pannkakor till dagens dagsutflykt. 

Årets mamma, helt klart. 

Kommentera

