Diciplin.

Jag gick ut i trädgården för att plantera och vattna lite. Mina döttrar och deras kompis ville hellre stanna inne och pyssla. Det var okej, tyckte jag, dom är ju ute hela dagarna på dagis nu när det är så fint väder.

-Men ni måste plocka undan efter er när ni är färdiga, annars får ni inte pyssla. Lova mig det!

-Jaaa, vi lovar, svarar dom i kör.

Och sen, samtidigt som jag kliver in från altandörren, ser jag tre tjejer försvinna ut genom dörren på baksidan. Och nu hör jag hur som skriker av skratt där ute.

Tror ni att dom

  1. bara har tagit en paus i pysslandet och ska fortsätta alldeles strax
  2. tänker städa sen när dom hoppat färdigt i studsmattan
  3. skiter fullständigt i vad jag säger till som?

Kommentera

