Sentimentalitet.

Jepp, sentimentalitet på hög nivå pågår här just nu.

Imorgon är sista dagisdagen för döttrarna innan sommarlovet (nej tyvärr, jag ska jobba ett tag till, men pappan ska tydligen ha föräldraledigt!).

Äldsta dottern ska upp till förskoleklass och vi säger alltså adjö till hennes fröknar, och på yngsta dotterns avdelning ska både ordinarie fröknarna och (långtids-) vikarien sluta.

Så vi köpt lite presenter. Till BÄSTA fröken på varje avdelning köpte jag en extra-present. Äldsta dottern ville att det skulle vara rättvist, gillade inte att nån skulle få mer än någon annan. Jag försvarade med att DU ger likadana presenter till alla, men JAG vill ge något till en av fröknarna. Det förstod hon inte alls, men hon accepterade det iallafall. Däremt så tror jag att alla ni med underbar dagispersonal förstår hur mycket det betyder för oss föräldrar att dom är sådär underbara. Det betyder ALLT i en trött rörig jobbvardag att veta att min dotter blir sedd för vem hon är och hon KAN inte ha det bättre. Och att alltid bli mött med ett leende, morgon som kväll.

TACK.

Tror också att ni förstår, att jag sitter här och är sentimental till tusen och lipar lite när jag skriver tack- och hej då-kort till dom.

 

 

Kommentera

