Måndag morgon. 

Först, var på övervåningen och dushade och klädde på barn och mig själv och sånt, retade mig mycket på att mannen, som utför sina morgonbestyr i källaren verkade ta så omåttligt lång tid på sig för sig själv idag. Tänkte han inte komma upp och hjälpa till alls? Nej, det tänkte han inte, för han var i bilen på väg till Jönköping och ett morgonmöte, sedan halv sex på morgonen. Men det hade jag glömt.

Sen; lämnar på dagis, treåring gråter hysteriskt. Jag, försöker vara lugn, det är svårt.

Sen; försöker skriva upp sexåringens namn på en anmälningslistorna till höstlovsdisco, men pennan fungerar inte. Sexåringen och hennes kompis skrattar och pekar finger -Titta, min mamma kan inte ens stava till mitt namn. Jag: -Lägg av genast annars blir det inget disco för dig. Fröknar tittar konstigt på mig.

Sen; tar bussen till jobbet pga lat och tycker synd om mig själv. Upptäcker när jag åkt halvvägs med att treåringens överdragsbyxor ligger kvar i min handväska.

Sen; påminns efter ytterligare en hållplats om att den gatan bussen brukar köra håller på att byggas om, så det är sjuka köer. Kommer att bli försenad till jobbet, inte bra pga ASmycket att göra. ASmycket.

Sen; börjar fundera på om jag sminkade mig eller inte i morse. Jo, det gjorde jag. Eller? Jo just det. Utom mascara. Blir alltså hiss-sminkning idag igen.


Ha en härlig vecka!

 

Edit.

Sen; Lyckades komma tjugo minuter för sent till sexåringens inskrivningssamtal hos skolsköterskan, pga glömde bort att det var idag och kom på det tio i utsatt tid. Alltså, kastade mig in i en taxi hem, för att hämta bil, barn på skola och dagis och köra till skolsköterskan (som sitter på annan skola).

Troligen kommer jag väl att glömma ringa syrran idag på hennes födelsedag också. Om jag gör det -Grattis lillsis, älskar dig, ses på söndag!

Kommentera

