Obehagligt långt från perfektion. 

På håll syns det inte så tydligt men det här var dom jävligaste pepparkakshus jag någonsin bakat. Inte en rät vinkel, fy fan för att sätta ihop dem. Så kan det gå när en bakar bakis. 

Men dekorationsbrickan var fulladdad. 

Och på något sätt lyckades jag få kristyren i det närmaste perfekt. 


Hälften vitt och hälften rosa. En till mig och en till varje tjej. 


Sen: all in. Mest irriterande av allt är att jag missbedömde hur mycket degen sväller vid bakningen, så att alla hus fick inte plats i kuberna. Och att jag var för snäll mot tjejerna, lät dom kladda ner två hus var. Men nu är jag åtminstone färdig med skiten för i år. Nästa år nöjer jag mig med ett pariserhjul. 

Kommentera

