Musselmandala. 

Mina kollegor klagar på att jag bjuder på för lite hembakat, men imorgon ska dom få vad dom tål! 

Och min lilla kusin då, som på granhuggningskorvgrillningen i söndags hånade mig för att jag aldrig har bakat mandelmusslor förr. Och för att jag hade köpt färdigmalt mandelmjöl. Du kunde gott unnat dig att hjälpa mig lite på traven genom att berätta för mig att det 

1) Är smart att sätta plåten lite under mitten så att musslorna blir riktigt bakta undertill innan dom blir bruna ovanpå. 

2) Att dom sväller mer än man kan tro dvs kan tryckas ut ännu tunnare än vad man tror är möjligt. 

3) Att om man försöker lossa dom ur formarna medan dom är helt varma så går det åt helvete pga uppbrända fingrar och kakorna håller inte ihop alls. 

Ändå, well done för första gången!

Kommentera

