Övergående tragedi. 

Detta var skådeplats för en äkta tragedi. 


Fyraåringen badar, sjuåringen sitter bredvid på en stol och dom leker med bad-Barbien. Blir plötsligt osams om något. Fyraåringen gråter högljutt, sjuåringen är rasande. 

Fyraåringen i badkaret

-Du behöver inte bli så arg! 

Sjuåringen rusar in på sitt rum, smäller igen dörren. Öppnar den efter en minut och skriker: 

-Detta är på sanning och allvar -jag skulle kunna sälja min lillasyster kust nu och aldrig ångra mig. 

Fyraåringen, förtvivlad: 

-Hörde du mamma, hon ska sälja mig… 

Men nu, tio minuter senare har tragedin lagt sig. Nu ligger dom nedbäddade i min säng och tittar på Bulldogg istället. 

Kommentera

