Sommarfest med jobbet!

Lång tystnad, men årets sommarfest med jobbet innebar sedvanlig provrumsorgie, som jag gissar att alla längtar efter att ta del av. 

Festen var i år på en torsdag, och vädret inte super-topp. Jag är inte heller med i festkommittén längre, så kraven på att vara en av dom mest uppklädda för att sätta nivån och pumpa stämningen var långt lägre än normalt. 


Hade därför bestämt mig för att det skulle duga med nylackade naglar, mina scnyggaste jeans och en fräsig topp. Sagda topp fanns inte i garderoben, ergo; sedvanlig provrumspanik. 

Provade följande: 


… och tre till på H&M. Vilken tror ni jag köpte? 

Ingen! Jag höll till godo med ett slinkigt linne inköpt på Zara i Polen för fyra år sen, somrigt pga livbojar. 

Jag hade nämligen ett ess i rockärmen. Aka, ett par klackaskor i väskan. 


Med dom där älsklingarna, som jag köpte och hade på vårt bröllop, känner jag mig som partyprinsessan No1, oavsett outfit. 

Fest var det! Bussresa med mousserande till Helsingborg, mingel på takterrass, lite tävlingar och sjysst käk på Bona Sera. 


23.52 lyckades jag springande -barfota med skorna i handen pga omöjliga skor att springa i, hinna med sista tåget hem från Helsingborg med 30 sekunders marginal och livhanken nätt och jämt i behåll (var nere och vände på fel perrong först, LIVSFARLIGT att springa i rulltrappa berusad i klackaskor kan jag meddela). 

Tack Helsingborgskontoret för en fab fest! 

Kommentera

