Kvälls- och helgmottagningen same ol’ same ol’

Nej, ingen anledning till panik. Är inte döende, har inte skurit av mig tummen. Får bara inte bukt med min jävla pollenastma och är trött på att andas som en kärring (alla eventuella skämt med anledning av min nära förestående 40-årsdag undanbedes). 

Men jag sitter iallafall här och väntar den eviga väntan, och det finns några saker som aldrig slår fel: 

Det finns alltid ett barn som mår så dåligt att det skriker/ gråter/gnäller högljutt oavbrutet, som inte kan komma till ro ens en sekund utan slingrar som en ål i armarna på de hålögda föräldrarna. Jag tycker nästan lika synd om föräldrarna som om barnet. Har aldrig förstått varför man inte konstant prioriterar barn under 5 år i kön. Hade någon opponerat sig? 

Det finns alltid nån, vanligen en man över 30 eller en kvinna över 55, unga och kvinnor verkar av okänd anledning ha högre tolerans angående detta, som stirrar surt och suckar alternativt himlar med ögonen åt ovan nämnda familj. Troligen är det pga denna alltid närvarande person som ovan nämnda barn-prioritering inte genomförs. 

Det finns alltid minst en kille i ålder mellan 10 och 30 som sitter i träningskläder och försöker låta bli att visa hur jävla ont han har i foten/ vristen /knät. 

Det finns alltid någon vuxen som av oklar anledning har med sig tre eller fler anhöriga och som för ett jädra liv. Ofta en äldre tant med en drös släktingar i blandade åldrar, idag en 45 årig man med fyra polare. Varför? 

Det finns alltid en tok som är luktar illa och pratar med omväxlande sig själv, omväxlande med den som sitter nämst. Den personen är alltid jag. 


Där till höger satt han såklart alldeles nyss, kvällens tok. Kanske är det min tur snart. 

Kommentera

